OKQ8

Kundcase

”Vi på OKQ8 strävar efter att utveckla en kultur internt och ut mot kund som ökar bolagets konkurrenskraft, både som arbetsgivare och som spelare på marknaden. Vårt mål är att ha en tydlig och förankrad bild över vilket ledarskap vi vill se på våra bensinstationer, där har IDI visat sig vara en bra bas för att skapa ett gemensamt språk för den delen av verksamheten som vilar på samverkan och samspel.”

”Vi ser IDI som ett smörjmedel i vårt maskineri och används när vi tillsätter chefer, vid medarbetarsamtal och vid utveckling av våra chefer/ledare.”

Om OKQ8

OKQ8 är ett av Sveriges största drivmedelsbolag. OKQ8 har ett stationsnätverk med ca 700 stationer över hela landet och ytterligare 40 anläggningar för tung trafik. OKQ8 erbjuder ett komplett produkt- och tjänsteutbud för både bilen och bilisten.

OKQ8 vinner i år för andra året i rad priset för ”bästa kundbemötande och service” i kategorin drivmedel. Priset delas ut av organisationen Service Scores.